Sağlıklı Beslenme Hakkındaki Kuşkular

Bu şüpheler size yiyeceklerden daha çok zarar verebilir.

Beslenme düzeninizden yiyecekleri gereksiz yere çıkararak besin değerleri açısından eksik kalma riskini göze alıyorsunuz. Tam tahıllardaki lif veyahut etteki B12 gibi…

Bu psikolojik bir problem de olabilir. Placebo tesirini duymuşsunuzdur. Eh, buna karşılık bir de “nocebo” tesiri diye bir şey var, iyi huylu bir şeyin yan tesirlerini hissediyorsunuz. Bir çalışmada, glütenle ilişkilendirilen semptomlardan yakınan insanlardan kek tüketmeleri istendi. Bazıları 11g glüten içeren keklerden yerken bazıları bilmeden glütensiz keklerden yedi. Ama iki grup da yedikten sonra kötü hissettiklerini söyledi. Başka bir deyişle, “kuşkulu” yiyeceklerden her vakit kaçınmanız gerekmiyor. Bunun yerine onları daha mantıklı saatlerde tüketin. Hem pastanızı yiyebilir hem karnınızı doyurabilirsiniz.

Yorumlar

Yorum Yaz

Değerlendirme yapınız 1-5 arası!

Bizden haberdar olmak ister misiniz?


Copyright 2018, Profesyonel Firma Rehberi-Firma tanıtımı-Ürün Tanıtımı