Saçınıza İyi Gelen Besinleri Biliyor Musunuz?

Herkes Güçlü ve canlı saçlara sahip olmak ister Bunun içindde neler yapmayız ki, saçlarımızın uzamasınıda isteriz tabiki, Eğer vücut sağlığını korur ve bunun için de öncelikle sağlıklı beslenirsek aynı şekilde bu sağlık, saçlarımıza ve cildimize de etki yapar. Şunu unutmayın ki  bir de öyle besin grupları var ki direk saç bakımımızı etkiler.

Saç yılda ortalama 15 cm uzar. Saç uzama hızı yaşınız, genetik yapınız, beslenmeniz ve genel sağlığınızla ilişkilidir. Anemi, tiroid sorunları, otoimmün hastalıklar, hormon sorunları gibi birçok neden saç dökülmesine neden olabilir.

Yaşı ve genetik yapıyı değiştiremeyeceğimiz bir gerçektir, ancak diyetimize dikkat ederek daha sağlıklı saçlara sahip olabiliriz.
Vücut sağlığı ve saç sağlığı yakından ilişkilidir. Bu nedenle saç dökülmesine bağlı problemler bir uzman tarafından değerlendirilmelidir.

İyi bir beslenme de protein, vitamin ve minerallere yetecek kadar alınmalıdır. Sadece bu şekilde, daha parlak ve gür saçlarımız olacak. Yoğun diyetlerden sonra, saçların rengi matlaşır, donuk görünüm ve saç dökülmesi görülebilir.

Diyetinizde ton balığı ve somon gibi yağlı balıkları yiyin; omega-3 saçları, cilt ve tırnak sağlığı için çok değerli olan omega-3 bakımından zenginler. Aynı zamanda protein, selenyum, D ve B vitaminleri için çok iyi bir kaynaktır.

Keten tohumu, chia tohumu, ayçiçeği tohumu omega-3 bakımından zengindir. Kalori değeri nispeten düşük, besin değeri yüksek olan yiyecekler. E vitamini de çinko ve selenyum açısından değerlidir.

Ceviz ve bademler, B ve E vitaminleri, çinko, uçucu yağlar bakımından zengindir. Saçı güçlendirir.

B6, B12, folik asit ve biotin saçlar için çok değerli vitaminlerdir.

B6 vitaminleri muz, patates ve ıspanakta bulunur.

B12 Vitamini et, balık, tavuk ve süt ürünlerinde bulunur. Özellikle vejeteryanlar eksik olabilir.

Folik asit, taze sebze ve meyvelerde bulunur. Mercimek ve fasulye de vardır.

Biotin başka bir B vitaminidir. Saç dökülmesi ve dökülmeleri meydana gelir.

C ve E Vitamini, saçları antioksidan etkileri nedeniyle zarar görmekten korur.

Proteinler saç sağlığı için çok önemlidir. Bazen yeterli protein alınmadığı durumda, saç mat ve cansız görünür.

Balık, tavuk, kırmızı et iyi bir protein kaynağıdır.

Yumurtalar ayrıca bir biyotin ve protein kaynağıdır ve ayrıca çinko, selenyum içerir.

İz elementler demir, magnezyum, çinko, selenyum saçın favori mineralleridir.

Demir eksikliği, kansızlığa, beslenmenin saç dökülmesine neden olur.

Çinko eksikliği saç dökülmesine, saç derisinin kurumasına ve  saçın ölümüne  neden olur.

Yorumlar

Yorum Yaz

Değerlendirme yapınız 1-5 arası!

Bizden haberdar olmak ister misiniz?


Copyright 2018, Profesyonel Firma Rehberi-Firma tanıtımı-Ürün Tanıtımı