Kilo Almak Vermekten Daha Zordur

İnsanlar genelde kilo vermek için uğraşırlar diyetisyene giderler, ama bazı insanlar var ki  tam tersi zayıf olmaktan şikâyetçi ve hep kilo alma çabasındadırlar.Kilo Vermek İsteyenler Çok Olduğu İçin Hep Onunla İlgili Öneriler Diyetler Yayınlanır Oysa zayıf olmanın psikolojisi ve iştahsız olup yemek yiyememe durumu da en az şişmanlık kadar zor bir durum,Normal vücut ağırlığının altında olmak, özellikle genç erkek ve kadınlarda beğenilme ve kıyafet seçiminde tahmin edilenden çok daha fazla stres yaratmaktadır. Çok zayıf olmak az besin tüketimine bağlı ise veya çok yenilmesine rağmen kilo alınamıyorsa farklı sorunların habercisi olabilir. Aşırı zayıflarda özellikle vücut yağı çok düşük olan kadınlarda kadınlık hormonu bu durumdan etkilenebilir.Çocuklar da yetersiz beslendiklerinde büyüme ve gelişmeleri için gerekli besin öğelerini alamazlar.
Besinlerle yeterli enerji alınamayınca ise yorgunluk, huzursuzluk ve konsan-trasyon kaybı oluşabilir. Yetersiz beslenenlerin enfeksiyonlara yakalanma riski de daha yüksektir.  

Burda Yapılması gereken ilk önce hekime başvurmak , sağlıksal bir problem yoksa, harcadığımızdan fazla kaloriyi almakla işe başlıyabiliriz.Programlı beslenmek önemlidir. Her bir öğün aynı derecede değerlidir ve atlanmamalıdır. Kilo alma başlangıcında sevindiren kilo artışının sağlıklı olması için kas hacmini artıracak ağırlık çalışması içeren egzersiz unutulmamalıdır. Haftada 2-3 kez mutlaka ağırlık çalışması yapılmalıdır. Aksi takdirde alınan kiloların tamamı yağ olarak depolanacaktır. Kas kütlesi artışı için egzersize başlamadan 1 saat önce karaciğer glikojen depolarını dolu tutmak için kan şekerini hızlı yükseltemeyecek karbonhidrat alınması gerekir. Örneğin tost ile ayran veya muz ile süt ve fındık, karbonhidrat ve protein içeren enerji karışımları olabilir. Makarna veya patates de iyi seçimdir yanlarına yoğurt veya peynir veya kıyma gibi biraz protein eklenmesi de önemlidir. Egzersiz çıkışı ilk yarım saatte hemen protein alınmalıdır.

Kilo almayı gerçekten isteyen kişi, kendisine telkinde bulunmalı ve eski beslenme şeklinde fark yaratmadığı sürece başarılı olamayacağını kabul etmelidir. Bu konuda başarılı olabilecek en önemli anahtar kişinin kendisidir.her gün temel enerji kaynağımız olan tahıllar grubuna bol yer verilmeli, protein kaynağı et, balık, tavuk, yumurta grubundan yeterli tüketim sağlanmalı, süt-yoğurt-peynir günlük beslenme içinde olmalı, meyve ve sebzeler ile kişinin ihtiyacı ölçüsünde yağ ve şeker verilmelidir.Genetik yapı ve metabolizmanızın hızını bilirseniz sizin için beslenme proğramını yapmak daha kolay olur sağlıklı kilo almalar diyelim...

Yorumlar

Yorum Yaz

Değerlendirme yapınız 1-5 arası!

Bizden haberdar olmak ister misiniz?


Copyright 2018, Profesyonel Firma Rehberi-Firma tanıtımı-Ürün Tanıtımı