Hayatınızı Sağlıklı Kılacak 7 İpucu

Hayatında yapacağın küçük farklıklarla çok daha sıhhatli olman ve hayat kaliteni yükseltmen olası. 

Sıhhatli ve uzun bir hayat herkesin hayali. Tabii, her yer çikolata, pasta ve daha bir hayli sıhhate eksi tesiri olan yiyecek kaynar. Son zamanlarda bir hayli kişi bürolarda saatler süresince hemen hemen kıpırdamadan çalışmak zorunda kalırken sıhhatli bir yaşam stilini benimsemek de oldukça zor oluyor, biliyoruz! 

Yeniden de, hayatında yapacağın küçük farklıklarla çok daha sıhhatli olman ve yaşam kaliteni yükseltmen mümkün. 

İşte sana bizden birkaç emare:

Uyku çok ehemmiyetli!

Kesinlikle fakat kesinlikle uyu! Karanlık ve suskun bir ortamda çekeceğin 8 saatlik bir uyku hem yaşam kaliteni yükseltecek hem de gün boyu çok daha enerjik olmanı sağlayacak.

Sıhhatli ve düzenli beslen

Sıhhatli bir yaşamın en ehemmiyetli parçası ise sıhhatli beslenme. Biliyoruz, yeme alışkanlığını değiştirmek birçok kişi için çok zor, ancak hayatından zarar veren besinleri ufak ufak çıkartarak yavaştan sıhhatli beslenme ritmini tutturabilirsin. İşe şekerli yiyecek ve içeceklerden olası olduğunca uzak durarak başlayabilirsin sözgelimi!

Sporu sakın aksatma

Şayet büro çalışanıysan ve gün içerisinde pek hareket etme olanağı bulamıyorsan, işe gidiş-gelişlerinde belirli bir mesafeyi yürümeyi düşünebilirsin. Unutma! Sıhhatli bir hayat için günde en az 10.000 adım atman gerekiyor!

İçki ve sigaradan uzak dur

İçki ve sigaranın zararları saymakla bitmez. Sıhhatli bir vücut ve zihin için bu ikisinden de uzak durmalısın.

Stres kapı dışarı!

Şehir hayatında stresten uzak durmak hemen hemen olanaksız. Sinirleri pamuk gibi olan biri dahi gün içerisinde karşılaştığı çatışmalar, dövüşler ve meseleler hasebiyle işlerini bitirip evine döndüğünde kendini tükenmiş olarak buluyor. En iyi çözüm ise “umursamamak”.

Güneşten savun

Güneş ışınları çok, çok zararlı ve cildin zamanından hızlı yaşlanmasından cilt kanserine kadar birçok mesele ve hastalığa sebebiyet veriyor. Bu sebepten kış aylarında bile güneş kremini yanından ayırmamanı ve güneş ışınlarının en kuvvetli olduğu saatlerde (11:00-18:00) dışarı çıkmamanı öneriyoruz.

Az ve öz ye

Porsiyonlarını yemeğe oturmadan önce ayarla ve her öğününde aynı oranlarda yemeye ehemmiyet göster. Mideni ne kadar doldurursan, vücudun da o denli çalışmak ve yorulmak zorunda kalır. Bu sebepten sıhhatli beslenmenin yanında belirli ölçülerde yemende yarar var.

 

Yorumlar

Yorum Yaz

Değerlendirme yapınız 1-5 arası!

Bizden haberdar olmak ister misiniz?


Copyright 2018, Profesyonel Firma Rehberi-Firma tanıtımı-Ürün Tanıtımı