Hangi Zamanlarda Egzersiz Yapmalıyız

Kas geliştirme ve kuvvetlenme hedefi olan pek çok insan egzersizlerin günün hangi saatinde daha etkili olduğunu merak eder,Her insanın metaboliizması farklıdır,  yaşam şekli farklıdır, onun için kişiler eğzersiz yapacakları zamanı kendileri planlamalıdır.Yapılan araştırmalar Akşam saatlerindeki egzersizlerin kas gelişimini daha fazla desteklediğini gösteriyor. ama bu sabah egzersizlerinin etkili olmayacağı anlamına gelmiyor. Akşam her insan için eğzersiz yapmaya müsait olmayabilir, 

Araştırmacıların elde ettiği verilere göre sabah egzersizinden önce kafein takviyesi alanların akşamki performans seviyelerine erişebildiği görülmüş. Burda Yapılması gereken kişinin kendine göre uygun saati ayarlamasıdır.Sabah antrenmanının dezavantajı düzgün biçimde yakıt almazsan ortaya çıkar. Vakit darlığından ötürü kendine yiyecek hazırlamayı es geçip boş mideyle antrenmana koşarsan işler sarpa sarar. Enerji için aradığı yakıtı bulamayan metabolizma, ihtiyacını gidermek için kaslarına yönelir ve kas geliştireyim derken kas kütlenden kaybetmeye başlarsın. Aynı zamanda kortizon seviyen de yükselebilir.

Öğleden sonra ya da akşamları çalıştığında ise deponun tamamen boş olması ihtimali düşüktür. Ayrıca beden zaten aktif olduğu için ısınmıştır ve hareketleri yapmak daha rahattır. Bu da daha fazla çalışmana imkan tanıyabilir ve böylece antrenmanın daha etkili olabilir.

Bununla birlikte akşam egzersizleri seni alarmın erteleme düğmesiyle cebelleşmekten kurtarsa da uyku kaliten için söz vermez. Özellikle antrenmanı geç saate bıraktıysan. Egzersizlerden sonra mutluluk hormonları salgılandığı için uyanık ve aktif olursun. Bu durum uyku saatinin ertelenmesine yol açabilir. İşte bu da başka bir handikap yaratır çünkü kasların en çok gece uykusu sırasında yenilenir. Kendini aktif hissettiğin için az uykuyla idare ediyormuşsun gibi gelir fakat 7 ila 9 saat arasında uyumazsan kasların yeterince gelişemez ve antrenmanın bir kısmı boşa gidebilir.

saatini öyle bir ayarlayacaksın ki, antrenmanları kaçırmayacaksın, doğru şekilde beslenmeye zamanın olacak, sonrasında dinlenmeye yeterince vakit ayırabileceksin ve  gücün tam yerinde olacak.

Kendini zorlamaman da önemli bir faktör. Bunun için bedenini iyi dinlemen gerekiyor. Diyelim ki sabahları ayılman vakit alıyor ve akşamları kendini daha enerjik hissediyorsun. Ancak akşamları düzenli çalışamadığın için kendini sabah antrenmanlarına zorlarsan yine kaybedersin. Çünkü enerjin yerinde olmadığı halde kendini harekete zorlamak bedenini strese sokar ve kortizon gibi kas gelişimini gerileten hormonların salgılanmasına yol açabilir.

Kas gelişiminde birinci kural her zaman için devamlılık ve kararlılıktır. Yine örnek verelim: Sürekliliği ve yapısı bozulmadan yaptığın 8 antrenman, süreleri uzunlu kısalı, hatta bir ikisini ıskaladığın, kimisini aç kimisini tok karnına yaptığın, bazen yeterince dinlenemediğin 12 antrenmandan çok daha etkili olur.

Devamlılığını sağlayacak saat günün hangi saatiyse kendini ona göre ayarla ve hedefine ulaşana kadar ritmini koru.sonunda hedefine ulaşmanın mutlyluğunu yaşayacaksın

Yorumlar

Yorum Yaz

Değerlendirme yapınız 1-5 arası!

Bizden haberdar olmak ister misiniz?


Copyright 2018, Profesyonel Firma Rehberi-Firma tanıtımı-Ürün Tanıtımı