Ergenlikte Beslenme Bozuklukları Sıkça Görülür

Yapılan Birçok Araştırmaya göre ,erkek ergenlerin yaklaşık olarak üçte birinin, genç kızların ise yarısının kendilerini şişman bulduğunu gösteriyor. Ergenlik dönemindeki gençlerin en büyük istekleri ise çevreleri tarafından beğenilmek; “en güzel” veya “en kusursuz” vücuda sahip olabilmek…

Medyada ve sosyal paylaşım sitelerinde gördükleri fit vücutlara kavuşmanın çözümünü de çoğu zaman, “çok düşük kalorili”, “proteinden zengin” veya “tek tip besine dayalı” diyetlerde buluyorlar. İşte tehlike sinyalleri de bu noktada çalmaya başlıyor, çünkü bilinçsizce yapılan diyetler, ergenin yaşam standartlarını hayatı boyunca olumsuz yönde etkileyecek olan bedensel ve ruhsal sağlık sorunlarını da beraberinde getiriyor.

Ergenlik döneminde Bunlara Dikkat Edilmeli

  • Besinlerde çeşitlilik sağlanmalı,
  • Yağ ve şeker sınırlandırılmalı,
  • Lif bakımından zengin besinlere yer verilmeli,
  • Vitamin ve mineraller yeterli düzeyde alınmalı,
  • Kırmızı et ve yumurta gibi demirden zengin besinler tüketilmeli,
  • Özellikle demir emilimini artıran limon, portakal, mandalina, kivi sivri biber ve maydanoz gibi C vitamininden zengin besinler yenilmeli.
  • Hazır ve hızlı gıda olarak adlandırılan fast food tarzı beslenmeden uzak durulmalı,
  • Gıda takviyeleri asla bilinçsizce kullanılmamalı ve mutlaka bir uzmana danışılmalı,

 

Yorumlar

Yorum Yaz

Değerlendirme yapınız 1-5 arası!

Bizden haberdar olmak ister misiniz?


Copyright 2018, Profesyonel Firma Rehberi-Firma tanıtımı-Ürün Tanıtımı