Aşırı Sıcaklarda Neler Yemeliyiz Neler Yememeliyiz?

 Aşırı sıcaklarda kan değerleri de farklılık gösterdiğinden yazı sağlıklı geçirebilmek adına beslenmeye her zamankinden daha fazla dikkat etmek gerekir.Kadınların günde 10, erkeklerin 14 bardak su içmesi gerekir.Su en iyi, saf, doğal ve katkısız kaynaktır.  süt, ayran, soda, taze sıkılmış meyve suları, bitki ve meyve çayları, limonata gibi içeceklerde tüketilebilir Limonatayı içmek gerçekten çok faydalı.limonatayı bu mevsimde bol bol tüketebilirsiniz.

Yaz meyveleri vitamin ve mineraller açısından çok zengin bir içeriğe sahiptir ayrıca sıcakların neden olduğu sıvı kaybının önlemesini de sağlar. Yüzde 90’ı su olan karpuz bunun için iyi bir kaynaktır. Ayrıca tüketildiğinde tokluk hissi de verir. İyi bir lif kaynağı olduğu için de bağırsak hareketlerini düzenler. Karpuz az miktarda protein, yağ, karbonhidrat ve fosforun yanı sıra A ve C vitamini de içerir. Karpuz gibi diğer yaz meyveleri de( kavun, üzüm, çilek, kiraz, erik vb) hem serinlik hem de vücudun ihtiyaç duyduğu besin değerlerini karşılar fakat çok fazla tüketmemeliyiz yoksa size kilo olarak geri döner, tadında dozunda tüketilmelidir.

Yaz aylarında tüketilen yağlı yiyecekler yüksek tansiyona ve kalp problemlerine sebep olabilir. Bunun yanı sıra yorgunluk ve baş ağrısı gibi rahatsızlıklar da görülebilir.bu yüzden kızartmalardan kaçınmalıyız,onun yerine haşlamayı  hayatımıza dahil etmeliyiz.Ana yemeklerinizi kızartmalar ve hamur işleri yerine bol yeşillikli salatalar ve sebzelerle zenginleştirin. Salataları ve sebze yemeklerini et ve kurubaklagiller ile zenginleştirip lezzetlendirebilirsiniz. Bu şekilde bir beslenme sağlıklı bir yaz için vazgeçilmezdir.

Yaz aylarında dışarıda ve açıkta satılan yiyeceklerin, tüketiminden kaçınmak gerekir. Çabuk bozulma potansiyeli yüksek olan et, yumurta, süt ve balık gibi gıdaları açıkta bekletmemeye dikkat etmek gerekir. Süt ve ayran sıcak yaz günlerinde serinlik ve sıvı ihtiyacını karşılamak için sağlıklı güzel bir kaynaktır.

Kilo başına 30 ml su tüketin:örneğin 70 kg iseniz 2 lt su geriye kalan sıvı ihtiyacınızı maden suyu, taze sıkılmış meyve suyu, ayran, soğuk çorbalardan da karşılayabilirsiniz. Hatta su oranı yüksek olan kavun ve karpuzdan da birer porsiyon tüketerek hem bol sıvı hem de C vitamini almış olursunuz.

Özellikle yaz aylarında şunlara dikkat edin:

Acıktığınız zaman yemek yiyin, aşırı acıkmayı beklemeyin, Dengeli beslenin,, Midenizi tıka basa doldurmayın, İhtiyacınız kadar sıvı alın,Aldığınız besinlerin doğal olmasına özen gösterin,Yazın 4 saatten fazla susuz kalmayın.

Yorumlar

Yorum Yaz

Değerlendirme yapınız 1-5 arası!

Bizden haberdar olmak ister misiniz?


Copyright 2018, Profesyonel Firma Rehberi-Firma tanıtımı-Ürün Tanıtımı